BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 22, 2006

SUKA & DUKA KEJOHANAN BOLA JARING STARGAZERS 2006

assalamualaikum semua..hari ani aku kan menulis mengenai kenangan terindah mengenai kejohanan Stargazers, kebaikannya , keburukan dan kesilapan yang diperolehi disepanjang liga bola jaring ini berlangsung..memang menjadi adat setiap apa yang tani buat nda semestinya mendapat feed back yang baik..semestinya jua dalam yang baik atu ada jua keburukan dan kesilapannya.kita harus pasrah mengenai perkara itu.iatah namanya lumrah hidup tu..so kita sebagai manusia usah sekali-kali mempertikaikan.

nway...kejohanan ini bermula pada 16 hb julai 2006 lalu yang mana acara kejohanan di mulakan pada jam 9 pagi.sewaktu Opening ceremony ani tiada banyak masalah yang berlalu hanya sedikit sahaja masalah yang dihadapi oleh pihak penganjur iaitu mengenai jadual perlawanan. pihak penganjur telah pun berusaha untuk menjaga hati semua pihak agar kejohanan ini berjalan dgn lancar.Jadual perlawanan sudah pun disediakan dan sepatutnya dipersetujui oleh semua pasukan.Tetapi sewaktu hari pertama ini sudah ada masalah yang berlaku yang mana ada pasukan yang meminta agar perlawanan yang melibatkan pasukan itu ditangguhka kehari yang lain atas sebab-sebab yang tertentu.Oleh kerana ingin menjaga hati kami sebagai penganjur bersetuju memenuhi permintaan pasukan-pasukan tersebut.walaupun kami tahu banyak kerja yang harus diubah semula.segala kepayahan tersebut kami lalui dengan sabar.

Begitu juga pada hari-hari seterusnya..semuanya berjalan lancar walaupun ada juga masalah yang timbul seperti kelewatan pasukan-pasukan tiba,pasukan-pasukan yang tidak dapat datang sewaktu bertanding. kami sebagai penganjur memahami situasi ini, tiada semua pasukan yang mengikuti kejohanan ini berasal dari daerah tutong sahaja tetapi melibatkan juga daerah belait dan daerah brunei muara.Tetapi bak perpatah melayu..berat sama dipikul ringan sama dirasa ( luruskah )kita seharusnya peka dgn perkara ini..sikap kerjasama dari semua pihak adalah penting, kita tidak seharusnya mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan perassaan urglain.tolong menolong dan sikap bertolerasi harus dipupuk dalam siri kita supaya semua urg berpuas hati. penganjur oke Pasukan yang bertanding pun ok.

Ketika Final / hari terakhir kejohanan..pada hari terakhir ini, pihak penganjur sangat-sangatlah mengharapkan agar pada hari terakhir ini tiada kejadian yang tidak diingini berlaku, kata org..biarlah hari terakhir kejohanan ini menjadi kenangan yang terindah buat penganjur serta pasukan-pasukan yg bertanding.Tapi apakan daya..ku sangkakan panas berpanjangan rupanya ribut ditengahari :(. seawal-awal pagi sudah terjadi perkara tidak diingini yang mana
1. Ada pasukan yang bertanding tidak hadir pada masa yang ditetapkan ( walaupun pihak penganjur sudah menghubungi semua pasukan melalui msg akan dapat datang pada tarikh tersebut).
2. kelewatan Pasukan-pasukan datang ( sepatutnya Semua pasukan harus PEKA dan mengetahui kewajipan mereka untuk hadir 30 minit sebelum perlawanan dilangsungkan.Pihak penganjur ndakan menjunjung abiskita lagi tu..so pandai2tah pemain abiskita mendisplinkan diri abiskita sendiri)
3. Kontrovesi WALK- OVER points ( well, dalam soal berkaitan dengan keputusan penganjur memberikan hanya 2 mata bagi Walk over ini, seharusnya semua pasukan harus menerimanya.keputusan penganjur adalah muktamad.Penganjur berhak membuat sebarang peraturan yang telah pun dibuat.Dis is STARGAZERS punya tournament, so nada urg ( ko org kayakah, basar pangkatkah, anak datukkah,ninimu datinkah,apakah )NAda yang berhak untuk campur tangan dalam apa jua kerja-kerja yang dilakukan oleh pihak penganjur.kata urg putih ( PLEASE!!MIND UR OWN BISNES chee...) so plez belajarlah untuk menghormati keputusan urglain walaupun keputusan itu salah disisi / dimata pihak abiskita semua.

so banyak pengajaran yang diperolehi daripada kejohanan ini, pengajaran yang dapat kita simpilkan disini ialah..kita harus belajar mendisplinkan diri kita sendiri, saling hormat-menghormati,bersikap kerjasama antara semua pihak,bantu membantu bukannya mengikuti hawa nafsu cendiri ( melabelkan penganjur BIAS), gunakan otak yang bagus bila berfikir dan sebelum bercakap ,( Tuhan bagi kita utak untuk berfikir dgn waras) jangan ikut rasa, jangan jadi PENYIBUK dan turut campur dalam urusan urg lain.( MUN FAHAM BISAI!!JAN MEMAJAL)

untuk itu saya menyeru kepada semua pembaca-pembaca dlm Blog ani supaya menjadikan apa yg berlaku dikejohanan ini sebagi iktibar,berusaha untuk memperbaiki diri kita yang mana yang baik itu kita simpan dalam diri kita dan yang kurang elok atau kurang baik itu biarlah menjadi pengajaran di masa-masa akan datang.kepada semua pasukan yang memberi kerja sama yang baik semasa kejohanan terutama sekali RED AYAMZ thank guyz..anda pasukan yang dikira berdisplin dispjang kejohanan tersebut..Thankz alots!!

untuk akhirnya, saya sebagai pengerusi majlis kejohanan Liga bola jaring anjuran STARGAZERS ingin memohon kemaafan kepada abiskita semua diatas apa2 perkara yang kurang elok dan tidak puashati disepanjang kejohanan ini berlangsung.dan saya serta Ajk majlis insyallah berusaha untuk memperbaiki setiap kekurangan yang ada.

" Yang baik itu datangnya dari Allah dan yang kurang baik datangnya dari saya sendiri"

1 Comments:

Anonymous said...

kejaayan bersama. Stargazers netball team is a true spirit team. Mwah2..

ehem....
Sabar2 saja ning. Org yang buat-buat pintar tapi sebenarnya 'b'. haha! (bwoh!! faham2 aje lah) Sakit hati kitani saja melayan nafsu drg atu. Adang tah mendulur drg atu!!! Kita sama2 'berhemah tinggi'.. thats y tournament tani success brabiz!!!

Eh.. jangan lupa ah buat FORMAL LETTER arah every team manager ah panggil utk post motem ah....haha!!!! Iya tah plg belabih kan suruh tani buat post motem. setayiiii.... krg dipanggil meeting, indajua pandai datang! Elah~~ konon2nya ia atu ditahap 'pro' lahhh... puii~...

bah... salam sayang utk stargazers dan doakan saja org yang memajal walkover atu sadar kesalahannya dan kesetayiannya mengatur team kitani! hahaha.... ngok!!!

sayang selalu---> ejahkaka